RTÜK’ten O İki gazeteye ambargo iddiası

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın başlattığı yolsuzluk operasyonun ardından hükümet ile cemaat arasındaki ilişkilerin iyice gerilmesi, kamu kuruluşlarında da ilginç uygulamalara neden oldu.

Türk Hava Yolları’nın ardından Radyo Televizyon Üst Kurulu da, kurumsal olarak alınan gazeteler listesinden Zaman Gazetesi ile Bugün Gazetesi’ni çıkardı.
Zaman Gazetesi, fiili olarak Gülen Cemaati’nin resmi yayın organı olarak algılanıyor. Bugün Gazetesi’nin de cemaate yakınlığı biliniyor. Yolsuzluk operasyonunun ardından bu gazetelerdeki yayınlar, dikkat çekmişti. Türk Hava Yolları, yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda dağıtılmak üzere her gün bin 750 Zaman Gazetesi alıyordu. Yolsuzluk operasyonlarının ardından THY Zaman Gazetesi alımını durdurdu. Ankara’da bazı bakanlıklar ile kamu kuruluşlarının da, cemaate yakın gazeteleri kurumsal alım listesinden çıkardıkları konuşuluyor.

Bunlar içinde en ilgi çekeni RTÜK oldu. RTÜK’te, kurumsal olarak alınan gazeteler listesi içinden Zaman Gazetesi çıkartıldı. Her gün 20 dolayında Bugün Gazetesi’nin ise kuruma bedava getirilip bırakıldığı, personelin de bu gazeteyi okuduğu belirtildi. RTÜK yönetiminin, Bugün Gazetesi’nin getirilmesini de istemediği öğrenildi. RTÜK’te üst kurul üyelerine ise seçtikleri 4 gazete alınıyor. Üyeler, isterse kurumsal olarak alımı durdurulan gazeteleri kendileri için aldırabilecek.

Bu habere ekleyebileceğiniz bir görüşünüz var mı? İsterseniz, yorumlar kısmına ekleyebilirsiniz.

Yorumlar